lördag 19 maj 2012

Williams födelsedag!

Dagen började såklart med lite paketöppning. När man fyller 6 år så orkar man inte vänta hela dagen på att få paket :).

En större cykel var något som behövdes nu när man har blivit så stor. Toppen tycker jag när man kan köpa en begagnad för ett bra pris.

Tårtan hade William valt motiv till. Då är det ju toppen att man har en sån duktig vän som Angelica som kan baka både fina och goda tårtor.

Blåsa ljusen är ett måste så att man får önska sig något. Tyvärr slocknade inte alla på ett blås. Släkten var såklart här och grattade så det blev stort tårtkalas.

Vår sötnos hade önskat sig att bowla med familjen istället för att ha barnkalas, så då var det bara att snöra på sig bowlingskorna och hoppas på turen.

I vår familj får man bestämma vilken mat man ska äta på sin födelsedag. Så klart blev det Willemans favoritmat kyckling i currysås på kinarestaurangen. Maten bredvid var den som jag åt :)

På vår kinarestaurang får man gratis glass när man fyller år och det protesterade inte William emot. På kvällen så frågade William om han fick sova i vår säng och han poängterade att man vwerkligen borde få det när man fyller år :). Så det var en trött pojke som kröp ner bredvid sin lika trötta mamma lite tidigare än resten av familjen gick och lade sig.

3 kommentarer:

  1. En ny cykel, vilken lycka för en 6-åring! :-)

    Och jag måste bara säga att jag älskar din beskrivning om dig själv till höger. Känner igen mig själv en hel del. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis William!!
    Vilka fina bilder och härlig tårta!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis söta William!!

    Jag håller med dig ang. maten:) Kram!

    SvaraRadera