torsdag 8 oktober 2009

Läkartid!

Nu är det snart dags för en ny tid hos en psykläkare för att få ett nytt recept på min medicin. Denna gång kommer jag själv att begära vilken läkare jag vill gå till. Man får alltid olika läkare för varje gång och den ena flummigare än den andra. Alltså en läkare var jag inne hos en kvart och hälften av tiden pratade vi inte ens om mig, han sjukskrev mig i två år bara sådär. Är väldigt kritisk till psykvården faktiskt. Fick en tid för kbt hos en skötare som gått kbt-utbildning. Jag fick absolut ingen kbt där utan det var mer som samtalskontakt. Kändes som att jag kunde mer om kbt än hon kunde. Jag blir så arg när läkare, psykologer, kuratorer mm inte lägger ner någon känsla i jobbet, känns mer som att man är ett ting och inte en människa. Jag träffade en AT-läkare en gång som var toppen, men hon hade väl inte hunnit härdas än.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra då! Annars tror jag faktiskt på KBT, har läst endel om det. Men det är ju tråkigt när det inte funkar...
    Kram!

    SvaraRadera