onsdag 14 december 2011

Mina favoritfilmer!




Detta är mina absoluta favoriter...

5 kommentarer:

  1. Roligt inlägg, Ulrica! Sånt här gillar vi, det är så kul med listor av olika slag :)..

    Alltså, det finns ju så många sjukt bra filmer att välja på. Men ska jag absolut välja ut min topp 3-lista, så ser den nog ut så här:

    1. Lejonkungen
    Har i senare år och dagar insett att Lejonkungen faktiskt har allt, som jag letar efter i en film. Den har humorn, den har dramat, den har spänningen, den har sorgen, den har musiken, den har kärleken, den har allt. (Och så är den från Disney)

    2. Armageddon
    Bruce Willis måste bara med på listan. "Die Hard", "Sjätte Sinnet" och "Oss Torpeder emellan" i all ära, men här är han verkligen i sitt ess. Om man nån gång får problem med bad guys eller världen hotas av undergång så ringer man inte polisen, man ringer Bruce Willis.

    3. Taken
    Liam Neeson i huvudrollen. Det som gör denna film så bra, är att den är så oerhört realistisk. Att se den med vetskapen om att det faktiskt kan hända (eller händer) i verkligheten, så blir man helt och hållet fängslad i ett järngrepp från början till slut. Många kan nog anse denna film som kanske lite överdriven sett till huvudrollskaraktärsinnehavarens (haha, kan man säga så? är det ens ett ord? :-) roll och "yrkeskunskaper", och visst, till viss del kan jag väl hålla med om detta. Eller så är han bara sjukt duktig på det han gör. Han kan sin sak, liksom. Men en grymt bra film iallafall.

    Som sagt, många bra filmer finns det, och tog lite emot att utelämna andra som man också anser borde platsa, så här kommer just dom :)

    Bubblare:
    Titanic (För många en tragedi, för andra kanske en riktigt härlig "Love Story"..!)

    Die Hard 1-4 (Återigen, man kan aldrig få för mycket utav Bruce Willis.)

    Batman, The Dark Knight:
    Heath Ledger (R.I.P) som jokern är en av dom absolut bästa skådespelarinsatser som har gjorts.

    Ghost:
    Om jag nån gång får det rätta svaret på vad som händer efter döden, så är det detta svaret jag vill ha. Många pratar om den klassiska scenen med leran i denna film, med Demi och Patrick. Jag däremot vill framhäva scenen med myntet, där han drar upp ett mynt längs en dörr, och sedan ger det till Demi. Magiskt.!!

    The Hangover
    Skulle jag ta med en komedi på listan, så blir det denna. Den här har precis min humor. Det som är så bra med denna film att det är olika sorters humor, en för varje huvudroll i stort sett.

    Det får nog räcka :p

    MvH Stefan

    SvaraRadera
  2. Ja de e klart :) Att bara veta filmerna är ju inget roligt. Man vill ju veta VARFÖR och VAD det är som gör filmerna så bra..!

    SvaraRadera
  3. Ja det är klart :)
    Jag själv har ingen aning, beundrar er som kan lista saker å ting. Jag är för velig tror jag... :S

    SvaraRadera