lördag 18 februari 2012

Vilken natt!!

Per har fortfarande upp mot 40 graders feber och William likaså. Jag ligger bara på 38,5 men mår piss. Igår kom Sabine hem från skolan med 39,6 i feber och mådde jättedåligt. Vi tog in en madrass i vårt rum så att Sabine kunde sova hos oss så vi kunde ha lite koll. Alla utom jag somnade vid tolvtiden och jag var spänd som en fiolsträng och kunde inte sova. Vid tretiden somnade jag och vaknade vid fem av att William gnäller och säger att han är varm. Tar tempen och den ligger på 40,2. Ger honom en alvedon och följer med honom på toa. På vägen tillbaka spyr han och jag har som tur med mig en bunke i förebyggande. Sätter oss på golvet i hallen tills han kräkts färdigt och jag börjar känna mig svimmfärdig. Ropar på Per och ber honom att bära William till vår säng för jag måste lägga mig ner NU. Han tar William och bär in honom och jag följer efter. När han lägger ner honom lutar han sig över min säng och jag säger till honom att flytta på sig för jag svimmar snart. Då ska han klättra över på sin sida och råkar sparka till den fyllda spybunken så att den landar upp och ner i min säng. Herregud säger jag bara vilken natt....

5 kommentarer:

  1. herre jösses, jag håller med dig..viiiilken natt ni haft. Hoppas detta inte kommer i repris..och hoppas ni snart blir friska. fy så jobbigt..stackars er. Kram krya på er <3 Eva

    SvaraRadera
  2. ujujuj stackars er!! krya på er allihop!!
    Kram// ingela

    SvaraRadera
  3. Ska man skratta eller gråta åt eländet :-\

    SvaraRadera
  4. Nej men å... Måtte ni må bättre idag! Krya på!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  5. Men fy vilken natt! Hoppas ni mår bättre nu.

    Ja, visst är det roligt att fixa och styra! Kan det vara för att våren är i antågande?:) Kram

    SvaraRadera