tisdag 21 april 2009

Dags för Majblommor!


Jaha då var det Sabines tur att för första gången sälja Majblommor. Hon gick runt i flera timmar efter skolan och sålde och lyckades sälja alla sina blommor. Eftersom det kryllar av barn med gröna väskor som springer omkring som myror på gatorna så gäller det att komma först. Och det är ju absolut ingen tävling. Men det märks att de blir tävlingsinriktade när de ser en konkurrent komma med sin väska. Och jag som mamma känner ABSOLUT ingenting eller sitter INTE i bilen och tänker "skynda skynda skynda", nä då inte alls. Fan, var kom den känslan ifrån, visste inte ens att den fanns i min kropp. Men men som tur är går ju nästan alla pengarna till samma välgörande ändamål.

1 kommentar:

  1. Ja, tänk vad tider springer iväg, lilla Sabine =) Klart man hejjar på sina barn!
    Sv: Jag kanske skulle ge mig på hans böcker då, å få se om jag gillar dem bättre än skräckisarna för de gillar jag verkligen inte!

    SvaraRadera