tisdag 28 april 2009

Debattera!

Jag älskar att debattera för saker jag tror på. Tex alkoholpolitik, barnuppfostran, sjukskrivning mm. Och jag debatterar nästan alltid FÖR de svaga. Jag har så svårt för människor som dömmer de svaga utan att ens veta hur det känns att vara i deras situation. Varför är det så svårt för vissa att försöka sätta sig in i andra människors liv och känna lite empati för dem?Varför tycka att man själv är så perfekt och att det bara är den livsstilen som gäller. Den nedgångna heroinisten kan många gånger vara vackrare inuti än den utifrån perfekta människan som är dömmande mot andra. Jag är SÅ glad över att kunna känna empati och se värdet hos människor som andra ser ner på. Jag är väldigt stolt över att känna att även jag har ett värde, fast det finns de som tycker motsatsen, eftersom jag varit långtidssjukskriven. Tänk att människans värde sitter i hur snygg man är, hur stort hus man har, hur mycket man jobbat, senaste bilen, renaste barnen mm och inte hur man är inuti. Tänk efter. Vad tycker ni???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar