torsdag 12 november 2009

Vaccinerade!

Nu är Emmelie och Sabine vaccinerade. Efter att ha varit bestämd med att Sabine och William inte skulle vaccineras utan bara Emmelie (hon tillhör riskgrupp) så ändrade vi oss i sista minuten och vaccinerade Sabine också. Efter att ha läst för mycket tidningar så blir man skiträdd att barnen ska dö av influensan och så istället så sprutar man in lite gift i kroppen som man inte har en aning om hur det påverkar dem långsiktigt. Men det blev att välja mellan pest eller kolera och detta blev utgången. Hoppas för vår allas skull att vi tagit rätt beslut.

William vill inte jag vaccinera men Per vill så vi får väl se hur det slutar. Per och jag ska nog också vaccinera oss för att i så fall skydda William men jag tänker också på min mamma som jag inte vill ska bli sjuk. Shit vad svårt detta är att bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar