fredag 7 januari 2011

Bambi på hal is!

Idag har det varit en superfin dag. Solsken och varmt och skönt. Per, jag, William och Ante åkte till skridskobanan på förmiddagen och åkte lite skridskor. Jag har bara åkt skridskor en eller två ggr som vuxen, så jag klarade knappt att ta mig ut på isen själv. Som tur var så har jag en gentleman till son som kom fram till mig och frågade om han skulle hålla mig i handen :). Jag tog tacksamt emot hans hjälp, fast han bara är 90 cm hög.

Efter ett tag så tog jag mig i alla fall framåt och kände mig jättestolt. Då kommer William fram till mig och klappar mig på benet och säger.
- vad duktig du är mamma!
- Du har ju lärt dig!!
Han är snäll min son..

När vi skulle åka hem så var jag den som var sist ifrån isen och innan jag gick av så ropade jag till William.
- Titta jag kan ju nu!
- Vad snäll du var som lärde mig.
William blev stolt och sa
- Jag ville ju att du skulle veta hur man gjorde.

Tur man har barn som kan lära en......

1 kommentar:

  1. Så underbart, han är ju så supersöt William....
    Petra

    SvaraRadera