måndag 3 januari 2011

Positivt tänkande!

Vill verkligen försöka tänka positivt, men denna dagen har varit tung. Har varit förkyld i 4 månader nu med 6 dagar utan symptom. Just nu är det värre igen. Det gör skitont i bakhuvudet så fort jag hostar och lock för örat och allmänt hängig. Samtidigt så var det första jobbardagen efter 25 dagar ledigt, vilket blir en omställning.

Mens såklart också till råga på allt och så har jag börjat min sockeravvänjning idag. Har gått med i viktklubb, för att kunna hålla koll på vad jag äter och hur mycket kalorier det blir. Ska försöka gå ner 5 kilo på nio veckor. Brukar ha svårt att hålla mig ifrån allt onyttigt så det blir en utmaning. Har gått upp tio kilo på ca 7 år, så fem av dem vill jag ha kvar :).

2 kommentarer:

  1. Lovar att det kommer att gå bra, det gäller bara att hitta motivationen och det rätta tänket, det går fortare och lättare än man kan tro bara man inte ger sig de första veckorna!

    SvaraRadera
  2. Det fixar du galant ska du se! Det där med viktklubb har jag med funderat på och tycker de verkar väldigt bra och smidigt. Något jag funderar stark på själv.

    SvaraRadera