onsdag 3 augusti 2011

Skita i andra!!!

Nu har jag bestämmt mig!! Jag ska verkligen gå in för att försöka att skita i sådant som retar mig hos andra. Jag ska fokusera på att göra mig själv till den människa jag vill vara.

Som det är nu så retar jag mig och blir förbannad om andra inte har samma arbetsmoral som mig, bara för att jag själv har en så förbannat hög arbetsmoral. Men det är ju MIN moral jag ska tänka på och inte deras.

Jag blir upprörd över människors oförmåga att ha empati och förståelse för andra. Men min upprördhet gör ju ingen skillnad, den förstör bara för mig själv.

Jag blir arg på grund av alla orättvisor i samhället och i världen. Men min ilska hjälper ju inte någon i det fallet heller. Det förtär bara mig själv och är inte produktivt.

Jag ska försöka att med positivitet, en hjälpande hand, glädje och kärlek, istället för ilska, hat och uppgivenhet, göra mitt bästa för att påverka min omvärld, men även förändra mina negativa känslor. Ilska föder ilska, hat föder hat, kärlek kan förändra världen.

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar