tisdag 1 december 2009

Diskutera!

Det finns så mycket jag skulle vilja diskutera just nu, som barnuppfostran, ungdomar och alkohol, droger, frånvarande föräldrar, Kärlekstörstande barn, gränser, datorspel, våldsfilmer mm mm mm. Jag kan bli galen på att mäniskor inte inser vartåt världen bär och försöker inse och ändra på sitt liv och sin slappa inställning. Hur ska det gå????? Det är inte så svårt egentligen! Skyll inte över allt på samhället, skolan, polisen mm. Ta ert föräldraansvar och visa vem som bestämmer. Sök hjälp om ni inte fixar det själva, men sopa inte skiten under mattan och förvänta er att någon annan ska reda ut det. VÅGA VARA FÖRÄLDER!!!!!

2 kommentarer:

  1. synd att de föräldrar som skulle behöva ta del av information och diskution och framför allt information aldrig dyker upp när tillfälle ges! Varför är det bara de ordentliga som syns till då och aldrig de som allra bäst behöver det?

    SvaraRadera
  2. Javisst är det sjukt!? Jag blir bara förbannad när jag börjar tänka i de där banorna, så jag låter bli å försöker klura ut hur vi själva ska lösa allt under livets gång.
    Men de tär tråkigt... Att folk inte bryr sig alltså.

    SvaraRadera