tisdag 15 december 2009

Först struldag, sen mysdag!

Idag på jobbet kan man lugnt säga att det strulade. Blästermaskinen funkade inte som den skulle, ett slunghjul lade av och Martin är i thailand så det blev att ringa dit och få instruktioner på hur man skulle lösa problemet. Efter ca 2 1/2 timmar så funkade den igen men då var det bara två timmar kvar tills jag skulle sluta och jag hade 216 kugghjul att blästra så jag hann såklart inte färdigt. Kopiatorn strulade också och så var det några fler uppgifter som jag inte fick ordning på. När jag åkte hem från jobbet så hade jag beställt frakt till en cykel och skrivit på leveransinstruktioner att den skulle hämtas i blästerrummet eftersom vi hade gått hem. Men vid halv fyra så ringer Hasse och säger att lastbilschaufören står hos honom och vet inte vart han ska hämta cykeln. Jag säger då var han ska hämta den. MEN, vad jag inte har tänkt på är att jag har larmat huvudlokalen när jag åkte och att även blästerrummet larmas då. SÅ larmet går alltså när chaufören ska hämta cykeln och securitas ringer till mig. Jag får givetvis åka till jobbet för att larma av, shit vad stressande.


Men när jag sedan kommer hem så blir eftermiddagen helt underbar med snöbollskrig med Per och William, skrattade så jag nästan spydde :). Sedan satte sig William, Emmelie och Per sig i köket och målade medans jag lade in sill som vi ska ha till julen, kändes så himla mysigt. Som tur var så blev den kaotiska dagen toppen till slut. Hoppas på en bra arbetsdag imorgon :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar