måndag 9 januari 2012

Min dag!

Vaknade klockan 07.15 och märkte att Per inte hade kommit hem från jobbet och undrade vart han hade tagit vägen ( han jobbade 19.40-06.00). Kom direkt på tanken att det kanske gått larm (han är brandman också) och det hade det, vårt Konsum hade brunnit ner. Somnade om och vaknade halv elva så då satte jag fart och började elda och städa och handla frukost och fixade frukosten. Sedan tog syster och jag en liten minipromenad. Kaffe och kortspel hos mamma blev det som vanligt när jag är ledig. När jag kom hem blev det matlagning, kalops stod på menyn och medans den puttrade så städade jag ut julen ut tvrummet. Efter maten så blev det 40 minuter på crosstrainern och därefter invägning med kompisar. Jag och tre kompisar ska tillsammans väga oss varje vecka eftersom vi ska gå ner några kilon. 0,7 kilo hade jag gått ner denna vecka och det är jag nöjd över därför att jag är sådan som går upp sakta och ner sakta. Nu är det kväller och snart dags att få barnen i säng inför den första skoldagen imorgon. Det blir nog inte helt lätt eftersom vi vänt på dygnet. Kram!!

3 kommentarer:

  1. Grattis till minskningen!

    Vad hemskt att Konsum brann upp.. obehagligt.

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå vänt på dygnet här... Uscha!
    Härligt med minus på vågen, grattis! Jag hade minskat 1,4 kg på 5 dagar, men sen kom helgen å nu vågar jag inte väga mig... så dålig självdisciplin har jag :( men om jag ökar träningen så kanske jag får en bättre balans :P kram!

    SvaraRadera