onsdag 6 maj 2009

Åh vilken dag!

När jag gick från jobbet idag så var jag helt slut. Jag gick hem och dammsög och städade kylskåpet, lagade mat mm. Sedan gick jag och William till mamma för att fika och Sabine och Per åkte på utvecklingssamtal till skolan.

Efter bara en liten stund så ringer Emmelie och säger att det sprutar ut vatten i källaren, så jag skyndar mig hem. Då har pannan nästan börjat koka så det bara sprutar ut vatten och det är fullt över hela golvet.

Har inte en aning om vad jag ska ta mig till så jag rusar in till grannen och ber om skjuts till skolan. Framme vid skolan rusar jag in i klassrummet och säger till Per att han måste skynda sig hem för det sprutar vatten i källaren. Per sticker och jag tar över utvecklingssamtalet.

När jag kommer hem en halvtimma senare så har han fått någolunda ordning på det, så jag rusar hem till mamma som undrar vart jag tagit vägen. Lämnade ju kvar William där när jag åkte iväg. Anledningen till pannincidenten var att Per när han skulle stänga på värmen istället stängde av cirkulationen, inte såå bra.

Tog sedan en fika och nu är jag hemma igen. Tänkte slappa en stund vid datorn nu innan jag går och hänger en tvätt.

1 kommentar:

  1. Ojoj! Inte bra det där! Men tur att det ordnade sig och inte va så farligt =)

    SvaraRadera