måndag 11 maj 2009

Rökning!

Jag har aldrig provat att röka en cigarett i hela mitt liv och jag är 99,9% säker på att jag aldrig kommer att göra det heller. Skulle jag erbjudas en miljon för att prova så skulle jag väl göra det , men det erbjudandet kommer jag väl aldrig att få :). Emmelie och jag har diskuterat detta ämne några gånger och idag så sade hon att hennes kompis inte alls tror på detta, utan tror att jag har sagt detta bara för att Emmelie inte ska prova. Och hur ska man bevisa detta då???? Hon får helt enkelt lita på att jag talar sanning.

Så tog vi upp diskussionen om alkohol igen då när vi ändå höll på. Och Emmelies inställning var att har föräldern sagt att man inte får dricka så gör man det inte heller. Hur har jag lyckats med detta då??? Hoppas det håller i sig ett litet tag till :). Det är i alla fall väldigt interesant att höra hur hon ser på saker och ting. Tonåren kanske är pest ibland men också härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar