måndag 11 januari 2010

Socker!

Försöker dra ner lite på sockret, har ett enormt stort sockerbehov. Sockret är inte bra för kroppen och så skulle jag vilja gå ner några kilo. MEN.. det svåra är att låta bli att äta när man egentligen innerst inne inte vill sluta. Jag är mentalt beroende av allt som är gott. Jag vill ju äta massa gott och frossa i allt som är onyttigt. Jag är inte mentalt redo helt enkelt. De senaste två veckorna har jag dragit ner väsentligt på kakor och godis och faktiskt varit riktigt duktig, men jag har inte slutat helt. Jag vet att när jag väl sätter igång att frossa så kan jag inte sluta, då blir det sötsaker varje dag. Tänk att det är såå härligt att äta, det är det bästa jag vet. Jag gör upp planer i huvudet på allt gott jag ska äta men nu får jag göra upp planer på goda middagar som vi ska äta istället, det hjälper lite. Måste planera hela dagens matintag för att det ska fungera. Håll tummarna nu för att jag inte ska ge upp utan fullföljer detta. Det är så lätt att det rinner ut i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar