torsdag 28 januari 2010

Trött!

Denna vecka har jag varit extra trött, men nu är arbetsveckan slut ialla fall. Idag efter jobbet så hämtade jag William och sedan blev det en hel del snöskottning. När vi kom in så var det ca 15 grader innan så det var bara att börja hugga ved och börja elda. William och jag kröp upp i soffan en stund med täcke för att värma oss :). Dags för middag blev det också tills Per kom hem från jobbet. Det blev lite blandat idag, köttsoppa, ärtsoppa och blodpudding fick man välja på. Ärtsoppa är verkligen gott, men det blir inte att man äter det så ofta. Efter maten gick jag och lade mig i soffan en stund och råkade somna. Vaknade efter två och en halv timma. Då hade Per tänt brasa och fixat kvällsmat så det var bara att gå upp och sätta sig och äta :). Snart ska Per åka på hockeybockey och Sabine ska gå och lägga sig, så det blir lugn tvkväll i ensamhet. Emmelie är på gårdskrock i Hultsfred och kommer inte hem förrän vid tiotiden och då är det läggdags för henne. Imorgon är William och jag lediga så ska njuta av att ligga kvar i sängen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kan vila och samla nya krafter i helgen!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med brasa, ffa dagar som det är nu, kallt och snöigt!

    trevlig helg!

    SvaraRadera