onsdag 10 mars 2010

Matdagbok!

Nu har jag i tre dagar fört matdagbok över vad jag äter. I vanliga fall kan en dag se ut såhär. Frukost: en halv fralla med skinka
Lunch: En korv med bröd och en snickers
kl 14.00 Kaffe 10 ballerinakex och tre muffins
16.00 middag
18.00 choklad eller kaka
20.00 kvällsmat
Och så kan det slinka in lite chips och pizza och sådär. ingen frukt eller grönsaker. Jag har i många år misshandlat min kropp med massa skit, men det är ju såå gott. Förr började jag nästan varje dag med ett wienerbröd.

Men de senaste dagarna så har jag försökt skärpa mig (ännu en gång).
min dag idag såg ut såhär.

kl 09.00 två knäckebröd med medvurst, 2 pressade apelsiner och ett äpple.
kl 11.00 tortilla med kyckling, gurka majs.
kl 14.00 granatäpple, grillade revben och en banan
kl 17.20 fläsk, potatis, sås, stekt lök, gröna ärtor
ikväll blir det smörgås med stekt ägg och ett äpple.

Skillnad va?? Min kropp måste fått vitaminchock ju :)

Hoppas bara jag kan hålla det någolunda såhär i framtiden och inte goffa i mig en massa onyttigheter hela tiden.

1 kommentar:

  1. Men tänk vilken positiv chock det är att få en vitaminchock :D

    SvaraRadera