söndag 13 februari 2011

Dag 6 Något jag ångrar!

Det finns faktiskt inte så mycket i mitt liv som jag ångrar, vilket är skönt. Ibland när man ångrar sig, så går det ju att rätta till det efteråt. Men det som jag ångrar och som inte går att rätta till är att jag inte pratade ut med min pappa innan han dog. Och en sak till som jag ångrar och inte kan göra något åt är att jag inte tillbringade mer tid med min syster innan hon dog.

Det är så lätt att bara leva och inte reflektera över hur man är mot andra, och vilka personer som är viktiga i ens liv. Man kanske ger så mycket energi till fel personer och fel saker, att man inte ger de man älskar mest, så mycket. Man tar de närmaste för givna och skjuter upp vissa saker till senare. Men en dag kan det vara försent, för vi lever inte för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar