måndag 14 februari 2011

Dag 7 Mina syskon!

Jag har fyra syskon varav tre i livet.

Lasse är äldst, 18 år äldre än mig. Han fick barn 5 månader efter att jag föddes. Så vi har aldrig bott i samma hus. Eftersom vi inte vuxit upp tillsammans så känns det inte som att vi har så bra syskonrelation. Camilla däremot som är hans dotter står mig väldigt nära.

Eva, näst äldst, 17 år äldre än mig. Eva fick barn 14 månader efter att jag föddes och vi har heller aldrig bott tillsammans. Däremot så tillbringade jag mycket tid hemma hos henne när jag var liten. Hennes dotter Pernilla och jag hade fantastiskt roligt tillsammans, hemma hos dem när vi var små. Det är därifrån jag har mina finaste minnen. Tyvärr så fick hon inte leva så länge som vi hade önskat. Hon dog plötsligt 52 år gammal för snart 5 månader sedan.

Cidde kommer sen, 14 år äldre än mig. Vi bodde tillsammans under mina första år och sedan från och till några gånger tror jag. Har inte så mycket minnen av den tiden hemma. Cidde var alltid den som försökte hjälpa mig så gott han kunde. Han gav mig pengar och jag fick komma hem till honom och sova över när jag blev lite äldre. Jag gillade verkligen den tiden hemma hos cidde och Elinor innan jag blev vuxen :).

Monica, 6 år äldre än mig. Hon försökte skydda mig så gott hon kunde när vi var små. En extramamma. Hon står mig väldigt nära. Jag var 12 år när hon fick sitt första barn som jag låtsades att jag var storasyster till. Jag tillbringade mycket tid hemma hos henne när jag var tonåring och när Emmelie var liten. Sedan pratade vi inte med varandra på några år. Som tur var så hittade vi tillbaka till varandra igen för några år sedan och nu träffas vi nästan varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar