tisdag 2 februari 2010

BAKA!!!

Jag har inte bakat en brödlev i hela mitt liv. Det enda jag har bakat är scones när jag gick i skolan :). Så i förra vecka fick jag för mig att jag skulle baka bröd. Jag letade recept på nätet och hittade ett som jag fastnade för. Men när jag läste att man skulle köra den i assistent i en kvart så bangade jag ur. Jag har ingen assistent och stå och knåda en deg så länge för hand, no way!!

Så då bestämde jag mig för att leta reda på en hushållsassistent på nätet som jag kunde tänka mig att köpa. Grejen är att jag vill inte köpa något billigt skit som går sönder efter 10 ggr, men den jag ville ha kostade nästan femtusen kronor. Alltså, en person som aldrig bakat bröd, köper en assistent för femtusen, använder den fem ggr och bakar sedan aldrig mer. DET är scenariot jag såg framför mig. SÅ jag köpte aldrig någon och bakade heller aldrig något bröd. Men nu står jag ändå i valet och kvalet och jag kan ju tillägga att jag är inte rik så femtusen skulle svida. HUR skulle NI göra?????

FOTO: Fotoakuten.se

4 kommentarer:

  1. Jag skulle försöka hitta ett recept som man bara blandar ihop o börja med det för att se om man tycker det är någorlunda roligt och om man känner att det där med att baka bröd verkligen är en grej man vill utveckla så skulle jag köpa en assistent. Sen kanske man kan vänta o se om det kommer någon på extrapris så den inte blir fullt så dyr. Men det är jag. Lycka till vad du än bestämmer dig för :) kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare ;) Jag fick en när jag fyllde 25, en hugin jag tror den heter. Den kostar runt 2000, men den är helt okej. Det man ska tänka på är ju isåfall hur stor skålen ska vara. Det är himla smidigt att ha när man bakar bullar oxå, säkert till pajdeg eller vad som helst. Jag ville ha en snygg oxå så man kan ha den framme, annars är jag rädd att jag inte skulle använda den om man ska böka med att ta fram den ur skåpet varje gång ;p

    Jag gillar din nya layout faktiskt. Där emot så funderade jag på vem bebisen va som du hade för ett tag sen, men det var William va? :p

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. haha då kan du ju köpa en som går sönder efter 10 gånger eftersom du bah kmr använda den 5 gånger ... lr en gång xD

    SvaraRadera
  4. Det är dyrt!!!Men jävlar vad bra det är med en assistent!!!Köpte en för ca ett år sen och kan inte tänka mig att va utan någon nu.Du kan ju baka sockerkaka,bröd,bullar,riva,skiva potatis mm.Köper du en riktig så har du ju den säkert resten av livet.....Och sen vill jag säga att jag tycker du skriver bra och roligt och om intressanta grejor!!!!Tittar in i bland mvh Linda

    SvaraRadera