torsdag 4 februari 2010

Mjölk i skolan!

Jag är faktiskt lite upprörd över att barnen i skolan inte får någon röd mjölk, utan bara lättmjölk. Vad jag har fått höra så beror det på att barnen blir tjockare och tjockare och därför inte behöver det extra fettet i mjölken. Men grejen tycker jag är att det barnen äter i skolan blir de inte feta av, utan det är maten, godisen, glassen, läsken och fikat hemma som gör dem feta.

Sabine har alltid varit liten och kan inte äta frukost. Det går inte ens att få i henne en bulle på morgonen eftersom hon bara inte klarar av att äta något. När det inte (enligt hennes tycke) är någon god mat i skolan då äter hon nästan inget och hon dricker bara vatten. Anledningen till att hon inte dricker någon mjölk i skolan är, att hon är van hemifrån att dricka röd mjölk. Själv skulle jag inte heller dricka lättmjölk eftersom jag tycker det smakar hemskt eftersom vi är vana vid den feta mjölken. Hon skulle verkligen behöva denna extra energi som det är i mjölken för att orka med resten av dagen.

Jag kan visserligen skicka med henne något att äta, men jag tycker ändå att det är löjligt att det inte kan finnas två sorters mjölk att välja på. Ska mina barn som behöver fettet behöva vara utan för att andra barn är för tjocka? Som sagt så tycker jag att det är föräldrarna som gör barnen feta, inte skolan.

2 kommentarer:

  1. Säkert bara ett svepskäl för skolan!!!Det är väll billigare.....

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med dig, Ulrica titta in på min blogg du har en award att hämta!!! Ska bli kul att läsa din lista!

    SvaraRadera