måndag 22 februari 2010

Lunchtime!

Just nu lagar jag lunch. Barnen har sportlov och jag sitter i karantän :). Fick magsjuka i Lördags som höll på hela dagen så jag är hemma mina 48 timmar för att inte smitta någon på jobbet. Nu har jag varit inne i detta hus i snart 5 dagar och börjar bli väldigt trött på det, William också eftersom han också mest varit inne. Håller tummarna för att ingen mer blir sjuk nu eftersom Sabine ska till Bodaborg på onsdag.

Dagens lunch blir tacoköttfärssås och spagetti med majs till. Här kommer recept, superenkelt och jättegott.
500 gr blandfärs
1 gul lök
1 påse tacokrydda (1 1/2 om man vill ha mer smak)
1 dl vatten
1 pkt matlagningsgrädde
Några sprut ketchup :)

Stek färsen och löken. Tillsätt kryddan och vattnet, puttra någon minut. Tillsätt grädden och ketchup. Låt puttra tio minuter. Vips så är det färdigt. Servera med sallad.
PROVA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar